בחלל נקי מגירויים אנו יוצרים סביבה בטוחה ונעימה לתלמידים יחד עם הכלבים.
המפגש נפתח בליטוף ולאחר מכן ישנה פעילות חווייתית/התנסותית שבה ילדי הכיתה יוצרים אינטראקציה עם הכלבים. בדרך כלל האינטראקציה מערבת חבר נוסף לכיתה. ניתן לעבוד על אינטראקציה בין כל חברי הקבוצה או לעבוד גם עם שני תלמידים וכלב.
כל האינטראקציות עוסקות בנושאים חברתיים, תקשורתיים, קוגניטיביים ותחושתיים.
המטרה שהתלמיד יתרגל באופן פעיל מיומנויות חברתיות ותקשורתיות אל מול הכלב יחד עם חבריו לכיתה, כאשר המטפל יצור תנאים אשר דומים למצבים חברתיים בחיי היום יום ועל ידי כך לתרגם יכולות אילו לחיים של התלמיד מחוץ לחדר הטיפול.
לדוגמא התלמידים ילמדו לבקש עזרה, ילמדו ליצור קשר עין עם האדם שאיתו הם מדברים והם ילמדו לפתור בעיות בדרך של תקשורת.
לכל כיתה נבנית תוכנית מותאמת אישית בהתאם לרמה של התלמידים ולצרכים שלהם. התוכנית נבנית יחד עם צוות הכיתה ובסנכרון מלא עם תוכנית הלימודים הכיתתיות והאישיות של כל תלמיד. כמו כן יש שיתוף פעולה מלא עם הצוות הפרא רפואי בבית הספר וכן אנשי מקצוע נוספים. אנחנו מאמינים בשיתוף פעולה מלא יחד עם כל הגורמים על מנת שהתלמידים יפיקו את המירב מהתוכנית הטיפולית עם הכלבים.