"לא לזוז" הוא לחש בקול רגוע אך תקיף, החבל המתוח נע כמו היה חכה בידיו המיומנות של דייג, "תמי, זה כביש, אנחנו צריכים להיזהר" הסביר בלחש, הוא עמד יציב כסלע במדרכה, משמש לה עוגן בטוח למול הסכנה.
האוטו האדום עצר לידינו, וממנו ניבטה אישה בהלם" היי אמא" חייך מבלי להרפות את החבל, רחל לא הבינה כיצד בנה שמעולם לא הצליח לרסן ולשלוט בעצמו מצליח להיות עוגן יציב ורגוע לתמי העז.
מטרות אלו מושגות בטיפול רגשי המלווה בהנחיית הורים נכונה.
בפינת החי על הילד לווסת עצמו על מנת שיצליח ליצור קשר, (אותו הוא רוצה) עם החיות, החיות רגועות כאשר האדם רגוע ולהיפך. את השליטה הפנימית הוא משיג ברכישת כלים המאפשרים לו להתגייס, להתרכז ולמצוא את השקט שבו.
בהנחיית ההורים נתמקד בין השאר בכלים פשוטים לשיפור ההתנהלות בבית כדי להטיב עם השקט החדש שמוצא הילד בתוכו, כלים ליישום סדר יום קבוע, יצירת שיגרה, בחירת "מלחמות נכונות" שיאספו את הילד, יכילו אותו אך בד בבד ידרשו ממנו לעמוד בגבולות אפשריים ונדרשים.
ילדים הסובלים מ-ADD בעיית קשב וריכוז לרוב, או מתקשים לסנן את ה"רעשים התפלים" ולהקשיב לעיקר או שהם עסוקים ב"רעש" שבעולמם הפנימי הנובע מסערה רגשית, ומתקשים להתרכז ולהקשיב "החוצה": למורה בכיתה, לדף שבספר, למה שאמרת הרגע...
ב- ADHD בעיית קשב והיפראקטיביות (הרעש "מתוגבר" בחוסר שקט פיזי. סיבת הקושי פחות חשובה, פיזיולוגית או רגשית) הנובעת מטראומה, חרדה או בעיה חברתית תרופה מתאימה תיתן מענה טכני טוב למחצית היום, שתאפשר לילד להיות פנוי יותר להקשבה ולמידה, אולם על מנת שילדכם ישא כנף עליו להתמודד עם שתי בעיות עיקריות, הקשיים הרגשיים הנלווים או גורמים ל-ADD ו-ADHD דימוי עצמי נמוך, חווית כישלון חוזרת ונשנית, לעתים בעיות התנהגות ואלימות והחזרת תחושת השליטה בעולמו.