בישראל טיפול באמצעות דולפינים התחיל בשנת 1991 הטיפול מיועד לילדים מעל גיל 7 עם מגוון בעיות. הטיפול מתמקד במפגש בין ילדים ודולפינים. יש לדולפינים את היכולת לזהות בצורה שובבנית, את הקושי של הילד.
הטיפול מאפשר לילדים עם קשיים שונים (פיזיים, שכליים, רגשיים) למצוא יחד עם הדולפינים כיוון חדש להחלמה.
בזמן הטיפול, הילדים מאבדים את הפחד בעזרת החיות הרגישות והאינטליגנטיות וכך מעלים את ביטחונם העצמי. ילדים בודדים ואדישים, לפתע מתחילים להגיב. הילדים מאבדים את החשדנות כלפי הדולפינים ובעזרתם מבססים את הקשר עם הסביבה.
הילדים רואים שהמוגבלות שלהם לא דוחה את הדולפינים, כמו שהמוגבלות דוחה את בני-האדם כל אלה מביאים להתקדמות רבה בהתפתחות הילד שיש לה השפעות חיוביות רבות
במרכז הטיפול בריף הדולפינים באילת, מקבלים מספר מועט של ילדים, על מנת שיוכלו לתת לכל ילד וילד את מירב תשומת הלב. העבודה היא עבודה לטווח ארוך. הילדים עובדים על פי תכנית בעזרת מאמנים מיומנים הילד המתקבל לטיפול נכנס לסדרה של לפחות 7 קורסים, כל קורס נמשך 4 ימים. הקורסים משלבים בצורה מאוזנת בין התפתחות קוגניטיבית (שכלית) ורגשית.
החלק הראשון של כל יום עבודה הוא סדרת אימונים לדולפין. הילד עובד עם המאמן, לומד להאכיל ולסמן לדולפינים. מדריכים את הילדים ליצור קשר עם המטפל בצורה חיובית ולא מאולצת. נותנים לילדים מטרות שישיגו עם הדולפינים, וכך מגרים אצל הילדים את תהליכי החשיבה, רמת הריכוז והרצון לשיתוף פעולה. כל אלה מעלים את רמת הריכוז וההתלהבות של הילד.
אחרי סדרת האימונים, הילד והמאמן שוחים או צפים במים עם הדולפינים. הדולפינים כבר הואכלו ולכן הם לא נמצאים ליד הילדים בשביל האוכל. הם נמצאים שם מפני שהם רוצים להיות שם. הידידותיות הטבעית שלהם כלפי בני אדם, המגע הנעים של האף שלהם, הקולות שהם משמיעים, החיוך הנצחי על פניהם, כל אלו עושים את המפגש מהנה, נעים ומרגש וכך מעלים את הביטחון העצמי של הילדים ואת הערך העצמי, את רמת התקשורת שלהם ואת היכולת לבטא רגשות.
העובדה שהמפגש עם הדולפינים הוא במים הוא יתרון גדול לטיפול. החיים העובריים (כעובר בתוך רחם אימנו) שלנו מתחילים במים ובדרך כלל אנחנו מרגישים טוב במים. במים אנחנו משוחררים מכוח המשיכה וחווים שינויים גופניים חיוביים: זרימת הדם יותר חופשיה, לחץ הדם נמוך יותר. תדירות הגלים שהדולפינים משדרים מגבירה ייצור חומר כימי במוח האדם אשר גורם לתחושת שמחה.